Ameriški veleposlanik v Nemčiji zahteva preiskavo škandala lažnivega novinarja

Ameriški veleposlanik v Nemčiji zahteva preiskavo škandala lažnivega novinarja (foto: Profimedia) Profimedia
Vir: STA
22. 12. 2018

Ameriški veleposlanik v Nemčiji Richard Grenell je od nemškega tednika Der Spiegel zahteval neodvisno preiskavo primera njihovega nekdanjega novinarja, ki si je več let izmišljeval zgodbe. Škandal po njegovem mnenju v veliki meri zadeva tudi ZDA, saj je novinar v več člankih obravnaval ameriška vprašanja.

"Jasno je, da smo bili žrtve kampanje institucionalne pristranskosti," je ameriški veleposlanik zapisal v pismu prihodnjemu glavnemu uredniku časnika Steffenu Klusmannu.

"Upamo v temeljito preiskavo s strani zunanje, neodvisne organizacije, ki bo natančno ocenila, kako je Der Spiegel kršil novinarske standarde in kakšne spremembe so nujne v notranjih sistemih revije," je dodal.

Tednik je v odgovoru zavrnil obtožbe o pristranskosti. Kot je pojasnil odhajajoči odgovorni urednik Dirk Kurbjuweit, "pri kritikah ameriškega predsednika Donalda Trumpa ne gre za antiamerikanizem, temveč kritiko politik človeka v Beli hiši".

Časnik je ob tem priznal, da si je njihov nekdanji novinar Claas Relotius "na veliko izmišljeval zgodbe", med njimi tudi glede ZDA. "Opravičujemo se vsem Američanom, ki se počutijo užaljene in ponižane zaradi teh poročanj. Zelo nam je žal. To se ne bi smelo nikoli zgoditi," je dejal Kurbjuweit.

52-letni ameriški veleposlanik Grenell je zaupnik Trumpa, zaradi javnega izražanja želje po krepitvi politične desnice v Evropi pa je od nastopa na položaj v Evropi požel že številne kritike, tudi v Nemčiji. Bivši predsednik nemških socialdemokratov (SPD) Martin Schulz je menil, da je nesprejemljivo, da je veleposlanik in pozval k njegovi odstavitvi.

Der Spiegel je ta teden razkril, da si je njihov, sedaj že bivši, novinar Relotius več let izmišljeval zgodbe. 33-letnik, ki je prejel več novinarskih nagrad, si je izmislil zgodbe in njihove akterje v najmanj 14 od 60 člankov, ki so bili objavljeni v tiskani in spletni izdaji časnika. Po razkritju je goljufijo priznal in dal odpoved. Vrnil je tudi vse novinarske nagrade.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri